Hemma från skolan

Kom hem från skolan för ett tag sedan. Vi hade bara två lektioner idag så det var superskönt att sluta vid 11 idag :)

Just nu tänkte jag faktiskt försöka skriva ihop läxan som vi fick efter att ha sett Hotel Rwanda igår i skolan, på internationella relationer. Vi ska skriva "tankar om filmen" och vi har det tills efter lovet egentligen, men skönt att ha det gjort :) Har ju inte tid när jag ska umgås med Simon på lovet ^^. Många av er har säkert sätt denna filmen innan, men vi såg den nu efter att ha läst mycket om FN och dess historia och det gjorde en verkligen arg! Ännu argare, jag har sett den en gång innan men denna gången kändes allt mycket värre efter att ha fått en större förståelse för allting. Jag blir så arg...

Ojoj vad mycket skolarbete det blev där haha men filmen är faktiskt väldigt bra :)



Om ni inte har sett filmen och inte vill veta så jättemycket om den, så kanske ni inte ska titta på klippen nedan, men jag tycker inte att det gör något.



Detta är lätt den bästa delen av filmen, barnen är sååå söta! Och de är glada även om allt är emot dem, till skillnad från vi som klagar på minsta lilla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0